Case study: Lab-Med – pionierskie rozwiązania w trosce o pacjentów


Od pierwszych kroków do kompleksowej diagnostyki
Relacje między Labplus a Laboratorium Medycznym Lab-Med zapoczątkowane ponad rok temu, to historia ciągłego rozwoju, o której informowaliśmy na bieżąco w aktualnościach na naszej stronie. Początkowo Lab-Med oferował naszą usługę interpretacji wyników w modelu komercyjnym – interpretacje były opłacane przez samych pacjentów zainteresowanych usługą.
Ten pierwszy etap współpracy pozwolił nam zebrać cenne doświadczenia i poznać rzeczywiste potrzeby pacjentów korzystających z diagnostyki laboratoryjnej. Zaobserwowaliśmy, jak ważne jest dla nich nie tylko wykonanie badań, ale przede wszystkim zrozumienie ich znaczenia dla zdrowia.
Nowy etap: wsparcie w planowaniu badań i pomoc lekarska
Po udostępnieniu pacjentom interpretacji w laboratoriach w bezpłatnej formule zaobserwowaliśmy wzrost zainteresowania pacjentów zdrowiem i potrzebę pogłębienia swojej wiedzy. To skłoniło nas do kolejnego kroku — dodania możliwości przesłania pytań do naszego zespołu lekarskiego oraz pogłębienia zaleceń o konieczne dla dalszej diagnostyki i profilaktyki badania uzupełniające.
Najnowszym udogodnieniem jest możliwość zadania pytania lekarzom bezpośrednio w systemie. Pacjenci, którzy zapoznali się z interpretacją wyników, mogą przesłać wiadomość i otrzymać odpowiedź od naszego zespołu lekarzy specjalistów. Dzięki temu mają możliwość rozwiania wszelkich wątpliwości dotyczących wyników badań i zalecanych badań uzupełniających. Lab-med wychodząc naprzeciw potrzebom pacjentów, uruchomił nową funkcję, jako pierwsze laboratorium w Polsce, potwierdzając swoją pozycję lidera laboratoryjnych innowacji.
„Nasz system pomaga pacjentom lepiej zadbać o zdrowie. Gdy potrzebne są dodatkowe badania, pacjent od razu otrzymuje taką informację. Dzięki temu nie musi krążyć między laboratorium a gabinetami lekarskimi z niepełnym obrazem swojego stanu zdrowia. Korzystając z interpretacji, od razu wie, jakie dokładnie badania wykonać i zanim trafi do lekarza, często wraca jeszcze raz do punktu pobrań. Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że badania uzupełniające są potrzebne w ok. 70% przypadków. Jeśli ma wątpliwości dotyczące wyników badań i zaleceń może je potwierdzić, pytając o szczegóły naszych lekarzy – wyjaśnia dr hab. n. med. Siddharth Agrawal, CEO Labplus.
Co dalej?
Efekty tej zmiany widać w codziennej pracy Lab-Med. Coraz więcej osób wraca do laboratorium po kolejne badania, doceniając jasne wyjaśnienia wyników i wskazówki co do następnych kroków. Lab-Med pokazuje nowe oblicze laboratorium diagnostycznego. Nie jest już tylko miejscem wykonywania badań — aktywnie wspiera zarówno pacjentów, jak i lekarzy w procesie diagnostycznym.
System stale się rozwija, odpowiadając na potrzeby zgłaszane przez pacjentów i personel medyczny. Planujemy kolejne usprawnienia, które jeszcze bardziej ułatwią pacjentom korzystanie z diagnostyki laboratoryjnej i zrozumienie jej wyników.
Dołącz do laboratoriów przyszłości
Sukces Lab-Med wzbudził zainteresowanie innych placówek medycznych w regionie. Wdrożenie systemu jest proste i nie zakłóca codziennej pracy laboratorium.
Zapewniamy:
- pełne wsparcie techniczne na każdym etapie,
- gotowe materiały marketingowe i szkoleniowe,
- stałą opiekę i pomoc w rozwoju usługi.
Laboratoria zainteresowane wdrożeniem systemu LabTest Checker dla swoich pacjentów zapraszamy do kontaktu.